23 mars 2012

Julen varar än till påska!


Hej!
Vilket underbart väder! Dessutom är det fredag och jag har slutat jobba för den här veckan. Kan det bli bättre? Jag gillar mitt jobb men det är en sådan skön känsla när man jobbat klart för veckan.
När jag kom hem från jobbet vid 17-tiden gick jag raka vägen till källaren för att hämta bord och stolar som jag ställde ut på balkongen. Yes, fortfarande sol där. Jag skyndade mig ut i köket där jag körde igång kaffebryggaren. Jag letade i frysen efter något gott och hittade en påse saffransbullar som blivit kvar sedan jul. Gissa var jag tillbringade den senaste timmen? Ja, inte i frysen... :-)

På tal om saffransbullar, det finns mer här hemma som påminner om jul och vinter. I morgon måste det bli skärpning, snöskyffeln och sparken ska upp på vinden. Det är knappt att jag vill tala om det, men nätet med små lampor som lyser så fint i juletid ligger fortfarande kvar över en buske i trädgården. Den har dock inte varit tänd på ett tag om du undrar.

Men är det inte så att julen varar ända påska? Så då behöver jag ju inte greja med detta i morgon heller! Jag har ju ytterligare en och en halv vecka på mig ;-) 
oss är bäst att tillägga för få upp grejerna på vinden klarar jag inte själv. Känner jag min  dotter rätt så blir det i helgen i allafall, för det brukar vara hon som sätter fart på mig när det gäller att göra tråkiga saker.

God kväll!
Ha en skön helg och ut och njut!
/M

5 kommentarer:

  1. Najs att höra att det är fler som håller kvar julen (lite ofrivilligt kanske :D).
    Har julgardinerna kvar i köket....... ..... ska försöka fixa ut dem under helgen. Och för att inte tala om bakandet, många kakor kvar i frysen. Hmm

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig blogg :-) Trevlig helg båda två!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack, vad kul att du hittat hit! Hade så bra!

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera