20 juni 2012

En toppenbra dag, om det inte vore för...

Ännu en semesterdag! Solen skiner från en klarblå himmel, vi har inte varit speciellt bortskämda med det i vår och sommar. Så detta var verkligen en bra början på dagen.

Idag har vi blandat nytta med nöje. Vi lastade bilen full med skräp och trädgårdsavfall och åkte till tippen. Det såg genast lite snyggare ut i garaget, men det finns mycket mer att rensa. Det var inte speciellt smart att lasta trädgårdsavfall i bilen - vi hade fått massor av myror i bagagen :(

Eftermiddagen ägnade vi åt badminton men även åt att slappa i solen. Det blev nästan en traditionell midsommarmiddag med färskpotatis, gräddfil och gräslök, men i stället för sill åt vi stekt torsk. Det var jättegott det också... och givetvis åt vi jordgubbar och mjölk. 

Efter maten, när vi skulle tvätta bilen in- och utvändigt, sa grannen att de hade sett en orm (förmodligen en snok på granntomten). Jag blev iskall, ormar är det VÄRSTA jag vet. Jag ville knappt vara ute, men jag fick tvinga mig själv, nu när bilen äntligen skulle bli ren och jag hade en sådan bra hjälp av dottern. Bilen blev blank och luktade gott inuti och ingen orm syntes till. 

Det hade varit en toppenbra dag om det inte hade varit för den där ormen. Det kryper i mig och jag hajar till bara ett löv rör sig... För att bli av med den värsta oron bestämde jag mig för att klippa gräset. Jag tror att det var bra att gå över hela trädgården, annars vet jag inte om jag vågat mig ut i trädgården på ett tag...

Sån är jag...
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar